Powiadomienia
Clear all

Czy mogę zamontować tempomat w Corolli E15 1.6? Elektryk mówi że nie....

13 Posty
5 Users
3 Reactions
86 Widok
Posty: 11
Admin
Autor tematu
(@anonymous)
Active Member
Dołączył: 4 lata temu

pytanie przesłane na maila:

Mam toyotę corolle E15 rocznik 2008 silnik 1.6 124KM benzyna VVT-I Chciałbym do niej zamontować tempomat to znaczy tą manetkę ale w mojej kierownicy niema otworu zaślepki i byłem u elektryka on mi powiedział że benzyniak nie mają w komputerze wgranego tempomatu znalazłem Pańskie posty chciałbym zaciągnąć informacji od Pana. 

Z góry dziękuję za wiadomość.
Pozdrawiam
Jerzy

Odpowiadając na pytanie:

Witaj Jurek,

zaślepki musisz mieć w kierownicy po obu stronach, pod nimi znajdują się śruby trzymające poduszkę powietrzną, w prawej zaślepce trzeba wyciąć otwór pod tempomat a najwygodniej kupić tempomat z zaślepką która posiada taki otwór. Informacja którą udzielił elektryk nie jest prawdziwa, moja Corolla E15 to benzyna z silnikiem 1.6 Dual VVT-i, w której bez problemu zamontowałem tempomat, kilka osób które znam i mają benzyniaki czyli Corolle 1.6 Dual VVT-i lub Valvematic też to zrobiły. Wszystkie Corolle E15 mają już elektroniczny pedał gazu podłączony pod komputer, który odbiera z niego sygnał, ta sama linia komunikacyjna wykorzystywana jest do komunikacji między komputerem i tempomatem.

Odłącz akumulator, wyjmij zaślepki, które znajdują się po bokach kierownicy, dopasuj odpowiedni klucz imbusowy i odkręć poduszkę powietrzną, pod nią w środku kierownicy znajduje się gniazdo do podłączenia tempomatu. Tutaj na filmie masz pokazane jak odkręcić poduszkę https://youtu.be/-VFeRUuJNMY?t=115

Po odkręceniu śrub można wyciągnąć poduszkę i położyć na kolumnie kierownicy (nie trzeba odpinać kabla poduszki). Teraz w środku kierownicy będziesz widział gniazdo jak na poniższym zdjęciu (zaznaczyłem je na czerwono), należy do niego podłączyć tempomat. Jeżeli nie ma tego gniazda, to znaczy, że trzeba dodatkowo wymienić tzw. clockspring czyli ten okrągły plastikowy zwijacz kabli pod kierownicą, z którego powinny wychodzić 3 gniazda: 1 na poduszkę, 2 dla przycisków kierownicy, 3 dla tempomatu, ten facet na filmie wymieniał clockspring ale on miał jakąś wyjątkowo ubogą wersję bez przycisków na kierownicy a i tak po wymianie zwijacza taśmy pod kierownicą (tzw. clockspring) działa mu tempomat.

Sądzę jednak, że na 99% gniazdo do tempomatu tam na Ciebie czeka 🙂 i wystarczy jedynie odkręcić poduszkę i podpiąć tempomat. Najlepiej sprawdź samemu czy jest to gniazdo, to rozwieje wszelkie wątpliwości.

12 Replies
Posty: 4
(@szpak)
New Member
Dołączył: 3 lata temu

Dziękuję bardzo w poniedziałek  odkręcę poduszkę i sprawdzę dzięki i Pozdrawiam. 

Odpowiedz
Posty: 4
(@szpak)
New Member
Dołączył: 3 lata temu

Dziękuję bardzo kolego kupiłem przełącznik i zamontowałem chociaż ,zaślepki nie było było tylko oznaczenie i wyciolem ostrym nożykiem poduszka ma u mnie mocowanie na śruby inbusowe ale obok zaślepki gniazdo było tak jak zaznaczyłyles niby wszystko działa kontrolka świeci ale szybkości nie utrzymuje jak zdejmę nogę z gazu szybkość i obroty silnika spadają chyba coś jest nie tak gdybyś mógł jeszcze coś doradzić to bardzo bym był Ci wdzięczny z góry serdecznie dziękuję. Jurek

Odpowiedz
Posty: 11
Admin
Autor tematu
(@anonymous)
Active Member
Dołączył: 4 lata temu

Cześć @szpak

Może opiszę jak działa manetka tempomatu:

- przycisk czołowy włącza / wyłącza działanie manetki tempomatu
- klik manetką do dołu zapamiętuje prędkość
- klik do siebie anuluje
- klik do góry powraca do ostatnio zapamiętanej prędkości

Czyli najpierw klikasz przycisk czołowy żeby ogólnie uruchomić działanie manetki, następnie rozpędzasz się do prędkości z jaką chcesz jechać i klikasz manetką do dołu i gotowe prędkość zostaje zapamiętana i samochód sam jedzie. Jeżeli chcesz anulować zapamiętanie to albo naciskasz pedał hamulca albo manetkę do siebie. Jeżeli chcesz znowu powrócić do ostatnio zapamiętanej prędkości klikasz manetką do góry i samochód zaczyna sam przyspieszać aż do uzyskania ostatnio zapamiętanej prędkości i po jej osiągnięciu znowu jedzie sam.

Odpowiedz
1 Reply
(@krzysztof)
Dołączył: 2 lata temu

New Member
Posty: 1

@anonymous 

Zamontowałem tempomat jak na instrukcji, gotowe gniazdo czekało na mnie. Jednak nie działa tempomat. Włączam go włącznikiem czołowym jak opisałeś i nic się nie dzieje. Żadna kontrola się nie zapala. 

Mam Corolle e15 automat diesel z 2007 roku. 

Czy muszę jechać do diagnostyka który mi może w komputerze odblokować? 

W czym może być problem? 

Odpowiedz
Posty: 4
(@szpak)
New Member
Dołączył: 3 lata temu

Dzięki  kolego właśnie trzeba mi było Twojej informacji według Twojej informacji ja źle włączałem a mianowicie nie klikałem do dołu jeszcze raz ja już mam 70 lat i muszę się uczyć od młodych mądrych chętnych do udzieania informacji staruszkom Dzięki jutro wypróbuje i odpisze .

Odpowiedz
Posty: 11
Admin
Autor tematu
(@anonymous)
Active Member
Dołączył: 4 lata temu

Cieszę się, że mogłem pomóc, tempomat przyda się na dłuższych trasach 🙂

Odpowiedz
Posty: 4
(@szpak)
New Member
Dołączył: 3 lata temu

Dziękuję Ci Bardzo kolego dzięki Tobie mam tempomat wszystko działa tak jak mi opisałeś jestem bardzo zadowolony ze dzięki Twoim informacjom mam tempomat jest to świetna rzecz w terenie zabudowanym i nie tylko dzisiaj to testowałem i wszystko pięknie działa  jeszcze raz serdecznie dziękuję i życzę dużo zdrowka i cierpliwości w opisywaniu tak szczegółowych informacji Pozdrawiam Jurek.

Odpowiedz
Posty: 2
(@kacper)
New Member
Dołączył: 3 lata temu

Cześć, zamontowałem właśnie tempomat w mojej Toyota Corolla e15 2008, po odkreceniu poduszki przykręciłem manetkę oraz podłączyłem przewód do trzeciego gniazda, niestety po podłączeniu akumulatora oraz odpaleniu silnika próbuje uruchomić tempomat guzikiem ON/OFF na desce nie wyświetla się napis CRUISE. Czy jest to problem odblokowania tempomatu w komputerze?? Czy poprostu model mojego samochodu nie obsługuje tempomatu ?

Odpowiedz
Posty: 11
Admin
Autor tematu
(@anonymous)
Active Member
Dołączył: 4 lata temu

Cześć @kacper a jak wyglądały gniazda? Dokładnie jak tu?

Odpowiedz
1 Reply
(@kacper)
Dołączył: 3 lata temu

New Member
Posty: 2

@anonymous część, gniazda wyglądały dokładnie tak jak na zdjęciu. Czy w wersjach Toyoty corolla e15 2008 1.4 wogule montowany był fabrycznie Tepomat ?

Odpowiedz
Posty: 11
Admin
Autor tematu
(@anonymous)
Active Member
Dołączył: 4 lata temu

Hej @kacper Podsyłam Ci odpowiedź na twoje pytanie od Przemka, który działa z nami na blogu.

Jedynym sensownym sposobem na sprawdzenie czy tempomat będzie czy nie będzie działał jest:

1. Poszukać z latarką ślepej ikonki Cruise na desce, jak jest to po podłączeniu manetki będzie migać na zielono przy włączeniu i zadziała pług and play

2. Co rzadsza sprawa, ale też się zdarza. Mimo braku ikonki podłączyć na chama manetkę i sprawdzić podczas jazdy czy coś się będzie działo.

3. Czasami też bodajże w wersjach bieda można było zmienić ten zwijak - clockspring pod kierownicą, można to bez problemu dokupić  i wtedy tempomat zaczynał działać, mimo chyba braku ikonki na desce.

Niestety, tu nie ma uniwersalnej i zawsze działającej zasady. Nie jedno widziałem jak raz zgłębiałem temat. Sprawę utrudnia to, że Corolle sprzedawane lub ogólnie jeżdżące w Polsce też wychodziły z różnych fabryk, ale też np wersja z 2007 może mieć lekkie zmiany wobec 2009.

Trzeba więc dla całkowitej pewności zrobić te 3 w/w rzeczy. Choć co do zasady w 1.4 D4D tempomat był rzadki dosyć.

Odpowiedz
1 Reply
(@michal_ldz)
Dołączył: 4 miesiące temu

New Member
Posty: 1

Cześć

podpowiecie co zrobic w przypadku kiedy nie ma pustej kostki do wpięcia wtyczki tempomatu?

Odpowiedz
Udostępnij: